בטח יצא לכם לשמוע מלא פעמים את הביטויים קופירייטר וכותב תוכן ולא ממש הבנתם מה ההבדל בניהם. בפוסט זה תבינו את ההבדל המהותי בין הקופירייטר לבין כותב התוכן. לפני שנתחיל בהבדלים, בוא נבין באופן הבסיסי מהו קופירייטר.
קופירייטר הוא למעשה ממציא הסלוגנים והסיסמאות לחברות פרסום ולשלל מוצרים שונים. מדובר לרוב על סלוגנים וסיסמאות של בין משפט עד שני משפטים, שצריך להיחרט בזיכרון של הקורא או הצופה לאורך זמן רב.
לעומתו כותב התוכן כותבת טקסטים ארוכים יותר ולא מתעסק בסלוגנים או סיסמאות. כותב התוכן מתעסק במאמרים, כתבות, תוכן שיווקי לאתרים ועוד.

מה דומה בין קופירייטר לכותב תוכן?
הדומה בין קופירייטר לכותב תוכן ששניהם כותבים תוכן. הקופירייטר וכותב התוכן הם חלק מצוות קריאייטיב יצירתי אשר עמור לעזור לאנשי השיווק השונים לנסח את התוכן על כתב בצורה משכנעת ואמינה שתצור הזדהות עם הלקוח.
הקופירייטר וכותב התוכן כותבים פלייארים, קטלוגים, דפי נחיתה, באנרים ועוד.
הקופירייטר וכותב התוכן כותבים לשלל אמצעי המדיה כולל דפוס.
כלומר שניהם כותבים תוכן שיווקי, רק שהכותב תוכן מרחיב יותר את התוכן ברמה של כתבה או מאמר, ואילו הקופירייטר כותב פחות מלל שמתרכז ב- 2-3 שורות או פסקה וכולל שירותי שיווק ופרסום, קידום אתרים ורשתות חברתיות.

מה ההשכלה המקצועית של קופירייטר וכותב תוכן?
השכלתו של הכותב תוכן היא למעשה מורכבת מקורסים שלקח בדקדוק, תחביר ואיות וכן בסוגי כתיבה שונים, כמובן שעליו להיות בעל כישרון כתיבה וזיקה לשפה הכתובה אחרת גם אם ילמד לא יצליח בתחום. לעומתו השכלתו של הקופירייטר היא בקורסים אשר מתמקדים בקופירייטינג אותם ניתן ללמוד בביה"ס לפרסום. הלימודים אורכים כשנה בסופם על התלמיד להגיש פרויקט בקופירייטינג על מנת לקבל תעודה כקופירייטר מקצועי. גם לקופירייטר לעתיד חשוב שיהיה כשרון כתיבה אחרת הוא לא יצליח בתחום. בסופו של דבר הכישרון והניסיון הם שני הדברים החשובים ביותר אם אתם רוצים לעבוד בתחום הכתיבה בין זה קופירייטרים לעתיד או כותבי תוכן.

היכן מוצאים עבודה כקופירייטרים וככותבי תוכן?
קופירייטרים יכולים למצוא עבודה לרוב בחברות פרסום, יחסי ציבור וכן רשתות טלוויזיה. לעומתם כותבי התוכן יכולים למצוא עבודה במגוון מקומות שונים הכוללים: משרדי פרסום, חברות לקידום אתרים, חברות שיווק, אתרי אינטרנט ממשלתיים, גופים מסחריים גדולים, עיתונים ועוד.
הקופירייטרים וכותבי התוכן יכולים לעבוד כשכירים או כפרילאנסרים אשר מספקים שירותי כתיבה לחברות, עסקים, לקוחות פרטיים. כלומר כל אחד יכול לשכור את שירותיהם לגבי תוכן שיווקי.

חשוב מאוד שגם לקופירייטרים וגם לכותבי התוכן יהיה תיק עבודות או יוכלו להציג למעסיקים בעתיד או ללקוחותיהם. אתר אינטרנט המכיל דוגמאות לעבודות שעשיתם הוא דרך מעולה להציג את עצמכם ללקוחות או למעסיקים לעתיד שלהם. דרך האתר יוכלו הלקוחות או המעסיקים לעתיד לראות את סגנון הכתיבה שלכם ולהתרשם ממנו.